Multumesc, Adriana
Brava, asa e cum spui, functie de greutate si inaltime. Nu observasem, ce mi-ai spus ca este livrarea gratuita in anumite ipercoop, din pacate alea din sud nu sunt pe lista.
Nu ma gandeam in nici un caz sa mearga in fata, sau fara centura de siguranta a masinii, nici la noi nu a mers niciodata fara sistemele de siguranta necesare. M-as fi oprit la primul ipercoop e destul de aproape de aeroportul Bari, dar intr-adevar este o distanta neacoperita, oricat de mica.
Au la inchirieri, scaunel/inaltator, pe ala il platesc la fata locului daca il vreau, dar mi se pare enorm de scump:
seggiolino (1-4 ani) 25,04 euro - 75.03 euro /zi
rialzo > 5 ani (8.54-25.62 euro / zi)
Am dat pe masina de inchirat 188 euro si as da pe inchiriat scaunel, 11 zile, mai mult decat pe inchiriat masina si mai mult decat costa sa-l cumpar. De aceea cautam o solutie alternativa, mai economica, mai ales ca doar o data am mai fost cu ea cu masina inchiriata in Italia si am inchiriat si scaunul, dar mi-au dat unul sub orice critica de murdar (mi-au zis ca ar fi unicul si nu il pot schimba) ... ti-era sila sa pui mana pe el, am fugit direct la hotel si l-am spalat..., dar apoi era ud, nu s-a spalat bine etc...
Din ce inteleg din legea de mai jos, pana la 18 kg e obligatoriu scaunel, asa e ? Desi la inaltatoare vad ca sunt omologate de la 15 kg.
Inaltatorul l-as putea cumpara si de aici, cred ca intra in valiza, nu e mare. Cred ca adaptatorul de centura de siguranta (prima oara ca aud de el) e cel mai comod de luat oriunde, dar nu gasesc sa-l cumpar aici, din ce am verificat azi pe online.
Trasporto di bebè e bambini in automobile
L'art.172 del Codice della Strada prevede l'utilizzo dei dispositivi di ritenuta per bambini che è essenziale in caso d'incidente ma anche in occasione di improvvisi cambi di velocità o di marcia. Il codice prevede inoltre che i bambini di altezza inferiore a 150 cm e peso inferiore a 36 kg possano viaggiare sui sedili posteriori e/o anteriori, solo se assicurati ad un sistema di ritenuta adeguato alla loro statura e al loro peso (seggiolino omologato oppure cintura di sicurezza con adattatore per bambini).
I dispositivi utilizzabili sono di 2 tipi:
Seggiolini: per bambini fino a 36 kg.
Adattatori: picccoli sedili che, sollevando i bambini, permettono di utilizzare i normali sistemi di ritenuta presenti a bordo. Per bambini oltre i 18 kg. di peso).
I seggiolini (dispositivi di sicurezza per bebè e bambini) devono essere di tipo omologato REG. ECE 44. Il regolamento prevede 5 classi di dispositivi, ripartite in base alle fasce di peso dei bambini che possono utilizzarli:
GRUPPO 0: PER BAMBINI FINO a 10 KG.
GRUPPO 0+: PER BAMBINI FINO ai 13 KG.
GRUPPO 1: PER BAMBINI DAI 9 ai 18 KG.
GRUPPO 2 : PER BAMBINI DAI 15 ai 25 KG.
GRUPPO 3: PER BAMBINI DAI 22 ai 36 KG.
NB: nel caso abbiate dubbi sulla validità del seggiolino della vostra auto, è sufficiente verificare la presenza di questa etichetta:
Etichetta di un seggiolino di sicurezza omologato