moatza a spus:
1550508401[/url]' post='247790']
Viata buna pe parintii din afara tarii!!!
La noi, ca sa ajuti un copil la mate pana aproape de bac, tre sa fii macar profesor pe specialitatea respectiva.
Am o colega mai tanara la Galati si-mi spunea ca in facultate a prins o bursa Erasmus la Paris, ASE -primul an de facultate.
La primul examen de mate a luat nota cea mai mare si a vrut profesorul s-o cunoasca personal. A zis ca i s-a parut banal, erau subiecte de gimnaziu, iar ea nici nu avea aplecare catre aceasta materie.
Nu vreau sa generalizez, cu siguranta mai sunt si invatatoare empatice si buni pedagogi, care iubesc copiii si meseria, nu doar statutul de bugetar, focusati sa-siia toate gradele pentru salariul maxim si cam atat. Sunt si invatatori empatici, care incearca intr-un fel sa pacaleasca programa, astfel incat copilul sa incheie ziua/saptama/semestrul sedimentand baza si sarind peste multele floricele (cerute la evaluari), care le umplu capul de nu mai stiu ce sa tina minte mai intai. De ex, la nepotelul meu, care este intr-a patra, doar cu doi ani mia mare decat Bea, cumnata mea e f multumita de invatatoare si nu a avut nici o problema sa fi fost vreodata nevoie sa faca copilul ceva legta de scoala acasa, in conditiile in care merge la un after, la care vine si Doamna lor si face cu ei 2 h/zi temele si suplimentar. Dar, cum spuneam situatia se si inrautateste de la an la an, in fiecare an materia devine la propriu mai stufoasa decat anul trecut. Nu se compara cu ce era acum doi ani, 5 ani sau 8 ani. In plus, la noi fiind clasa de italiana “materna”, au trei materii principale, in loc de 2, iar per total 5 h/sapt in plus fata de scolile normale, adica ies zilnic la 13 in loc de 12, cum ies ceilalti copii si asta incepand cu clasa 0, de la 6 ani. Prin urmare, automat, e mai obositor, mai multa informatie, mai mult de invatat, mai multe teme. Habar nua am, posibil ca doar noi sa fi nimerit foarte prost, sa destul de probabil ideea cu scoala italiana sa fi fost una proasta, Mai vedem...., vazand si facand...Facand la inceputul anului, precum si temele de vacanta cu ea am sesizat de anul trecut ca nu prea se face mare lucru la scoala, si statea copila 9h/zi, de la 8-17. Caz concret: anul trecut intr-o zi ma duc sa iau copila la 17 si-mi spune invatatoarea, repet, dup 9 ore de scoala: “sa stiti ca nu si-a terminat tema la matematica, trebuie sa o faca acasa, eu am lasat-o, dar pana la 16:00, cand a plecat la engleza (facea si engleza Cambridge in scoala 16-17) nu a terminat”. Era tocmai ziua cand facusera adunari si scaderi cu trecere peste ordin. Copila nu intelesese mecanismul in clasa. I-am explicat in 3 minute si i-am aratat 2 exemple, dupa care a facut copilul toate socotelile de la tema in 5 minute si m-a rugat sa-i mai da multe si in plus. Si azi face cu cea mai mare placere adunari/scaderi oricand, oricat, oriunde cu sute, zeci, trecere peste ordin- sunt preferatele ei. Adica Madam, tine copilul sa faca tema de la 14-16, fara sa-i mai explice o data, daca vede ca nu a inteles??!. Pai putea sa o lase si 2 de zile, 1 luna, daca nu a inteles nu avea sa faca socotelile in veci. After schoolul e contra cost, se plateste si se adreseaza parintilor care nu au alternativa (lucreaza si nu au un bunic/vecin/ruda sa ia copilul de la scoala si sa stea cu el acasa de la miezul zilei pana vin parintii. Avand in vedere ca nu mai sunt timpurile sa lasi copii sa mearga cu cheia de gat..., mai ales ca de obicei si scolile sunt mai departe de casa decat am fost noi obisnuiti, dar pt ca e circulatia nebuna care e.Ma bucur ca am observat totusi la timp...ma rog... dupa ce am pierdut vremea la after in clasa inta. In clasa a doua nu am mai dat-o. Ea de fapt ma ruga de mult sa nu o mai las la after, ca face temele singura, dar am crezut ca sunt doar ifose de rasfat... . Ei uite ca astia mici au inca intuitie ... noi suntem cei care le-o distrugem cu programele noastre.La matematica au facut ecuatiile cu o necunoscuta, de toate tipurile, in clasa intai. Noi in a 5-a. Ok, lasa ca si noi am fost prima generatie care am facut multimi in calasa intai, in timp ce parintii nostri le facusera la liceu. Partea proasta este ca eu nu am reusit sa ii explic, cu 5 ani de matematici superioare, pt ca nu prea ruseam la inceput sa ma prind ca pt a devansa explicarea unei informatii, neavand copilul aceeasi baza pe care o foloseam noi la vremea respectiva, se folosesc azi cu totul si cu totul alte metode de predare ale aceluiasi capitol din matematica. Astfel, eu o tratam ca pe o ecuatie de gradul intai, incercand sa-i explic sa mute unul dintre termeni in partea cealalta a egalului, dup caz, cu semn schimbat in partea cealalta, pe cand ei o trateaza ca pe o “operatie cu termen necunoscut” si modul de abordare pt aflarea necunoscutei e cu totul altul. Pana sa ma prind eu a trecut mukt si bine, eu explicandu-i cum stiam, ea uitandu-se crucis la mine si spunand ca intekege nimic (la varsta asta habar nu au de numere negative si deci nu intelegea cum adica sa treaca termenul in partea cealalta a egalului cu semn schimbat). Doar un exempku. Etc etc etc
Da, au si ei 2h sport/sapt, 1 ora de muzica, 1 abilitati practice si arte vizuale (pictura), 1 dezv personala, 1 h religie. 1h /sapt de engleza (ce poti sa inceti la o limba straina in 45-50 min/sapt, mai ales cand ti se sschimba cate 3 prof intr-una an?). Dar si acestea se fac “la misto”! E sarbatoare, ne anunta doamna cu suele si trambite cand fac pictura. Cred ca in total au max 7-8 picturi/an la mapa de AVAP la sfarsit de an... si de obicei nici aia nu e pictura libera
Nu. Nu e cazul sa va repatriati daca aveti copii de scoala, sau daca aveti nevoie frecvent de sistemul sanitar. Imi pare rau. Veti fugi mancand pamantul, mai ales duoa ce ati cunoscut si alte realitati.
Revenind on topic. Nostri - se scrie intotdeauna cu un i.
Sorry, scriu de pe tableta si e microscopic, ignorati eventualele erori. O saptamana usoara, cu bucurie si glorie!